Vladimír Gašparík: Splnený sen v automobilovom priemysle

 12.10 2017, 22:31     Success story

Vladimír Gašparík: Úspech je cesta a nie cieľ

Image title

Už v mojich 14-tich bola moja túžba niečo v živote dosiahnuť tak silná, že som nepotreboval žiadnu inú motiváciu. 

Pevne som veril, že to, čo si zaumienim aj dokážem. 

Prirodzene, že sa ozývali v mojom blízkom okolí hlasy nedôvery, strachu, no nedovolil som, aby potlačili moje sny a moje presvedčenie, aby som si plnil svoje sny. 

Dodnes si pamätám môj prvý pracovný pohovor. Hneď po škole na manažérsku pozíciu v IT oblasti pre spoločnosť IBM. 

Myslím, že vtedajší manažér bol zo mňa zúfalý. Ani prax, ani jazyk. Jednoducho čerstvý študent a samozrejme oni, ako zvyčajne, hľadali niekoho okolo 26 – 28 rokov s tridsaťročnou praxou. Keď som dostal feedback, že ma odmietli z dôvodu nedostatku skúseností, nerozumel som, ako mám dosiahnuť prax bez šance a cítil som sa hrozne. 

Absolvoval som viac pohovorov, no bez šance. Tak som začal podnikať. Najskôr v stolárstve a potom v doprave. 

Po piatich rokoch, keď som nevedel ďalej konkurovať veľkým „poľským“ firmám, ktoré ma finančne stlačili v zisku na prevádzkové náklady, som dostal ponuku odísť pracovať do závodu Škoda Auto v Českej republike pre spoločnosť Hollen. 

Pozícia radového pracovníka na linke ma síce príliš neočarila, no aj napriek tomu som sa ju rozhodol prijať. Milujem výzvy a tento „flek“ presne toto veštil. Možno tomu dnes pri pohľade na mňa budú mnohí ťažko veriť, no práca na montážnej linke mi ponúkla ten najsilnejší základ mojej kariéry manažéra, z ktorého čerpám do dnes. 

Naberal som informácie od každého zamestnanca/kolegu, ktorého som stretol a to len vďaka tomu, že som sa pýtal a pýtal, a dodnes verím tomu, že najdôležitejšia je komunikácia a zbieranie informácií. 

Po piatich mesiacoch som postúpil na repasné oddelenie na montáž a demontáž nárazníkov a následne po roku som sa stal zmenovým vedúcim na repasnom stredisku. Boli to krásne časy. 

Po polroku som dostal ponuku vycestovať do závodu BMW v Nemecku na pozíciu Quality Inžiniera ako zástupca dodávateľa stropov firmy Grupo Antolin. 

Okrem nemeckého jazyka, ktorý som sa učil popri podnikaní a práce na Repase som o kvalite vedel iba teóriu v kocke, avšak nič o výrobných procesoch. 

Viem, že to bol risk, ale tiež viem, že nie je vopred jasné čo sa stane, ak to neskúsite. 

Ale ak nič neskúsite, je to jasné - nestane sa nič. 

V BMW som ostal nakoniec rok a riešil všetky reklamácie na modeloch BMW 5,6,7, kde po úspešnom znížení PPM vďaka zmenám vo výrobných procesoch som projekt aj úspešne ukončil. Toľko školení a kurzov som v takom krátkom čase odvtedy už neabsolvoval. 

Po skončení projektu som nastúpil na pozíciu Projektového manažéra v oblasti poskytovaní služieb zabezpečenia kvality pre závod Škoda Auto v Čechách a po čase pre Volkswagen Bratislava, kde som ostal celý rok. 

Riadenie projektu má úspech, iba ak implementujete stabilné procesy a máte dobrý tím, ktorý sa musí neustále posúvať dopredu. Synergia manažéra a jeho tímu musí byť cítiť v každom okamihu a prejavovať sa v spoločnom raste. 

Po štyroch rokoch som prestúpil do korporačnej spoločnosti Formel D na pozíciu Key Account Manager a bol som zodpovedný za obchodný rozvoj v poskytovaní externých služieb v oblasti kvality na českom a slovenskom trhu. 

Obchodná pozícia ako tak je všeobecne veľmi rozšírený pojem a pre úspech spoločnosti je potrebné ju aplikovať v každej pozícií,  pretože firmu tvorí každý zamestnanec a každý jeden je vizitkou spoločnosti a spolupodieľa sa na spoločnom výsledku. 

Po roku som postúpil na pozíciu Technického riaditeľa pre Česko-Slovensko a zodpovedal som za riadenie operatívy a finančné výsledky krajín. V počte 40 členného manažmentu a asi 400 zamestnancov sme expandovali a zisky spoločnosti rástli ročne o 30 %. Táto pozícia mi priniesla veľa nového a naučila ma všetko, čo viem do dnes v oblasti finančného a personálneho manažmentu. 

Už rozumiem, že mať prax a niečo vedieť,  neznamená nastúpiť na manažérsku pozíciu a tu sa učiť a získavať, ale začať od začiatku tam, kde je bod nula, pretože každý cieľ má svoju cestu a nemá zmysel ju preskočiť. Ak ju preskočíte, časom sa aj tak musíte vrátiť a dohnať, čo neviete. Úspech je cesta a nie cieľ.

Práca s ľuďmi vyžaduje veľkú sebadisciplínu a nekonečnú dávku energie a trpezlivosti. Ako riaditeľ ste líder, ktorý je neustále všetkým na očiach a od ktorého záleží správanie celého personálu a celý chod spoločnosti. Tu platí – ryba smrdí od hlavy. 

Po troch rokoch som sa stal riaditeľom pre východnú Európu a spravujem 5 krajín o počte 1 500 zamestnancov. Teším sa novej výzve a tak ako na začiatku pri montážnej linke som rovnako odhodlaný robiť svoju prácu na 100 %. Nič som nezískal ľahko a každá vec vyžaduje tvrdú prácu a veľa úsilia. 

Nehľadám ľahké cesty, tie k cieľu nevedú...

 


admin
Diskuse k příspěvku : Vladimír Gašparík: Splnený sen v automobilovom priemysle
Aktuální nabídka na Váš e-mail:
Kontakt
ARTELA s.r.o.
Eisnerova 6
841 07 Bratislava
Slovenská republika

+421 (0)902 419 099